דר’ סיגל תדהר פז


sugalפסיכולוגית
PH.D, מנתחת התנהגות מוסמכת, BCBA-D, מייסדת מרכז לובאס ישראל ב- 2001 ומנהלת המרכז בפועל.
מנחת תוכניות התערבות בגישת ניתוח התנהגות (ABA) ועוסקת בטיפול, בהדרכה ובהוראה.

ניסיון משנת 1998 בבניית תוכניות התערבות לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, לילדים עם עיכוב התפתחותי, קשיי שפה וקשיי התנהגות, ובהנחייתן השוטפת.
ניסיון כפסיכולוגית משנת 1998 במסגרת השירות הפסיכולוגי-חינוכי של פתח תקווה, ובהעברת טיפולים התנהגותיים-קוגנטיבים לילדים עם קשיים חברתיים, עם רקע של איבחון על הספקטרום בעברם, וגם ללא רקע כזה.

דוקטורט בפסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה עם עבודת מחקר מתחום ניתוח התנהגות (היחידה שנכתבה בארץ בתחום, במסגרת חוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה).a5
תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית מאוניברסיטת הר הצופים, עם עבודת מחקר בנושא איבחון ילדים עם אוטיזם, ותואר ראשון בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולגיה מאוניברסיטת חיפה.
בוגרת התמחות מיוחדת בת שנה במרכז לובאס בלוס אנג'לס, עם קורסים אוניברסיטאים בתחום ניתוח התנהגות במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קליפורניה (UCLA) ועבודה שוטפת מודרכת עם ילדים המאובחנים עם אוטיזם במרכז.

מנתחת התנהגות מוסמכת הלשכה הבינלאומית למנתחי התנהגות, BCBA-D (בין המוסמכים הראשונים בארץ בניתוח התנהגות), בוגרת תוכנית ההסמכה למנתחי התנהגות באוניברסיטת תל אביב.

ניסיון בהוראה במחלקות ללימודי ניתוח התנהגות באוניברסיטת ת"א, במכללת וינגייט, ובהעברת הרצאות וסדנאות רבות על גישת ניתוח התנהגות ועל אופני לימוד ותכני לימוד לילדים על הספקטרום האוטיסטי – במרכזים להתפתחות הילד, במערכת החינוך, בכנסים בניתוח התנהגות, ובמסגרת מרכז לובאס ישראל.
מרצה בתואר השני ללימודי ניתוח התנהגות במכללת כנרת – ממועד אישורו של התואר ע"י המל"ג – מלמדת 3 קורסים.

מדריכה מוסמכת על ידי הלשכה הבינלאומית למנתחי התנהגות (BACB) למנחות תוכניות התערבות התנהגותיות, מדריכה באופן שוטף רכזות צוותי טיפול, ומלווה סטודנטים בהתנסות מעשית במסגרת תוכניות הסמכה בניתוח התנהגות מהיווסדן של תוכניות ההסמכה בארץ.

ניסיון במחקרים במסגרת אוניברסיטאית ובמסגרת העבודה הקלינית השוטפת.

איזורי פעילות: איזור השרון והמרכז
יצירת קשר: 052-2855161
sigal@lovaasisrael.co.il

פרסומים:
1. Shulman, C., Tidhar, S. & Bukai, O. (2000). Diagnosis and Assessment of Young Children with Autism. Presentation at SRCD, Minneapolis, MN.

2. Shulman, C. Bukai, O., & Tidhar, S. (2001). Communicative Intent in Autism. In E. Schopler, N. Yirmiya, C. Shulman, & L. Marcus (Eds.). The Research Basis for Autism Intervention, pp. 117-133. NY: Plenum Press.

3. Yirmiya, N., Pilovsky, T., Tidhar, S., Nemanov, L., Altmark, L. & Epstein, R. (2002). Family-Based and Population Study of a Functional Promoter-Region Monoamine Oxidase A Polymorphism in Autism: Possible Association with IQ. American Journal of Medical Genetics (Neuropsychiatric Genetics). 114, 284-287.