טיפול התנהגותי אינטנסיבי מחייב הפוגות תכופות במצבי הדרישה בהם נמצא הילד. הפוגות אלו חשוב שיינתנו באופן תדיר יותר (בהתאם לילד) בתוך חדר הטיפול, ולפחות כל 45 דקות מחוץ לחדר הטיפול.
להלן מספר הצעות לפעילויות הפוגה, כשיש לקחת בחשבון שני עיניינים חשובים:
1. כל פעילות הרשומה כאן אם היא אהובה על הילד היא תשמש כפעילות הפוגה ואפילו כמחזק חיובי על ההתנהגות הנלמדת, אך אם היא מאתגרת עבור הילד, היא אינה מתאימה להפוגה, שכן הילד מתאמץ ועובד במקום להרגע ולנוח.
2. כמעט עבור כל הילדים, כאשר הפעילות נעשית יחד עם המטפל/ת, היא מהנה יותר עבורם. עם זאת, יש ילדים המעדיפים דווקא שיניחו להם לנפשם, וגם כאשר בפעילות המשותפת לא מוצגת להם דרישה מצד המטפל, עדיף להם לעסוק בהן לבד.
• משחק בצעצועים מועדפים על הילד – צעצועים המתאימים לגיל המגרים את החושים השונים, ו/או מספקים עניין לילד, שברצוננו לעודד.
• מסאז’ים (עם או בלי קרם) בחלקי גוף מועדפים (ידיים, רגליים, כתפיים, פנים…).
• ‘מעיכת’ הילד עם שמיכה או גילגולו בתוכה.
• משחק ‘כיפים’.
• משחק ‘סבתא סורגת’.
• משחקי תופסת מסוגים שונים.
• מלחמת כריות.
• משחק ‘פרה עיוורת’.
• משחק מחבואים פשוט או רגיל.
• משחק במים עם גיגית ובה סירות נייר וצעצועי אמבטיה שונים.
• משחק עם רובה מים (רצוי בחצר).
• משחקי כדור (בעיטות, מסירות באוויר, באולינג, קליעה לסל…)
• משחק דמיוני בדמויות או בתפקידים.
• ציור (בטושים, בצבעים, בגואש, בטושי גואש, בטושי נשיפה, בצבעי מים…).
• פיסול (בחימר, בפלסטלינה, בבצק…).
• דפי עבודה קלים עבור הילד (צביעה, מבוכים, מתיחת קו, תפזורת, השלמת מילים, דפים עם תוכן מועדף על הילד, או בנושא חגים…)