לימוד מיומנויות חברתיות דרך צפייה בסדרה "ארתור"

סדרת הטלויזיה המצויירת, עתירת הפרקים, מומלצת על ידינו ללימוד מגוון רחב של נושאים הקשורים להבנה חברתית.
העבודה נעשית דרך צפייה עם מבוגר מכוון, בפרק שאורכו נע בין 8 דקות ל- 30 דקות. המבוגר (הורה או מטפל) עוצר את הפרק הנצפה בנקודות מסוימות, ושואל שאלות הבנה או מסב את תשומת לב הילד לניואנסים שהתרחשו זה עתה. אם הילד לא הבין או לא יודע להשיב לשאלה שנשאלה, ניתן לחזור מעט אחורה כדי לצפות שוב ולהזכר או כדי לתמלל את הנצפה ולהסביר תוך כדי צפייה. חשוב לא לעצור יותר מדי כדי לא לקטוע את רצף הצפייה ואת ההנאה, ומצד שני, לא להניח להתרחשויות מורכבות יותר לעבור מבלי שהוסברו ולעתים נותחו למרכיביהן.
באמצעות הסדרה ניתן ללמד את הילד תחילה לצפות בסרטון עשיר, עם דמויות והתרחשות שיש לשים לב אליה. אך בהמשך ובעיקר, ניתן ללמד באמצעות הסדרה מצבים חברתיים בהם נתקלים בני הגיל, יחסים בין חברים, בין בני משפחה, התמודדות עם משברים מגוונים, דילמות, חוויות, שאיפות, ועוד ועוד… ישנם פרקים רבים על כמעט אינסוף נושאים רלוונטיים ויומיומיים.
שימוש בסדרה כאמצעי לימוד מתאים לילדים עם קשיים חברתיים (וגם בלי…), בתפקוד בינוני עד גבוה, בעיקר בגילאי בית הספר היסודי, לעתים מגיל 5, לרוב לא יותר מגיל 12.

נטע קירון-אולמן ליקטה עבורנו מספר פרקים ברמת הבנה התחלתית יותר: