מסע ארבע השנים

כשבננו הבכור היה בן שנתיים ונכנס לראשונה לגן, שמנו לב לראשונה לקשיים תקשורתיים שעלו במיוחד באינטראקציה עם הילדים והגננות. הופתענו מאד לגלות שהתינוק שלנו, שהחל לדבר מאד מוקדם, ידע סיפורים שלמים בעל פה והיה חברותי וחייכן, לא משתלב כמו שאר הילדים בגן. גם באבחון (שעשינו באסף הרופא) הסכימו שלא מדובר בהפרעה חד משמעית על הרצף האוטיסטי, היות וקיימות יכולות תקשורתיות גבוהות לצד הקשיים.
הדבר הברור היה שאנו חייבים לטפל בכך, וככל שנעשה זאת בגיל צעיר יותר התוצאה תהיה טובה יותר. מצד שני, ידענו שאנו חייבים תוכנית ייחודית שתותאם בדיוק לצרכיו של בנינו, גם בהיקף השעות וגם בסוג העבודה.
פנינו למספר מנתחות התנהגות אבל החיבור המיידי היה עם המנחה ממרכז לובאס ישראל. לאחר היכרות שלה עם הילד ומספר תצפיות שערכה בגן קיבלנו תמונה מלאה על תפקודו ואת תוכנית העבודה. לאחר תקופה קשה של דאגות ולבטים זו גם הייתה הפעם הראשונה שהיינו אופטימים שיש לנו תכנית עבודה וכיוון. כמו כן, קיבלנו עזרה מלאה בחיפוש ומציאת שאר אנשי הצוות של התכנית (רכזת, מטפלות, וסייעות לגן). ביחד בנינו תוכנית ייחודית שמשתנה כל פעם לפי התקדמותו ולפי הקשיים החדשים שעולים בשלבים השונים של חייו. כיום בננו בן 6.5 שנים, לומד בכיתה א’ בבית ספר רגיל ללא סיוע.
בעיות רבות שהתמודדנו איתן כשהיה קטן, כמו היצמדות לחפצים, דפוסי משחק חזרתיים, ביישנות וקושי להתמיד במשחק עם ילדים, נפתרו כמעט לחלוטין, וכיום אנו ממשיכים בעבודה שתאפשר לו השתלבות טובה בחברה (שכמובן שמורכבותה רק הולכת ועולה ככל שגדלים). כברת הדרך שעשה היא פשוט מדהימה.
כל הילדים שונים מאד זה מזה. גם ילדים עם אבחנה זהה מתמודדים עם קשיים שונים וזקוקים לתכנית אישית שנבנתה מתוך היכרות מעמיקה ושיתוף פעולה בין ההורים והצוות, וזה אחד היתרונות בעבודה של המרכז.
אנו מוקירים תודה לצוות שליווה אותנו בארבע השנים של הטיפול, ובמיוחד למנתחת ההתנהגות המדהימה, שעברה איתנו תקופות של הצלחות וקשיים ושהפכה לחלק מהמשפחה.