לימוד יחסים משפחתיים
כתבה: דניאלה ארבלי כחלק מהכרת הזהות העצמית של ילדינו, אנחנו רוצים שיכירו את מקומם בתוך המשפחה המצומצמת (הורים ואחים) והמורחבת
כתבה: דניאלה ארבלי כחלק מהכרת הזהות העצמית של ילדינו, אנחנו רוצים שיכירו את מקומם בתוך המשפחה המצומצמת (הורים ואחים) והמורחבת
כללים חברתיים הינם התנהגויות חברתיות נורמטיביות המצופות מילדים בהתאם לגילם. אחת מהמטרות החשובות בטיפול ההתנהגותי היא חשיפה של הילדים לחברת
ילדים עם קשיי תקשורת מתקשים לענות לשאלות בסיסיות של כן ולא, בעוד שכל הסובבים אותם, הורים, מטפלים, ילדים ואחרים, עשויים
ילדים עם קשיי שפה לומדים כל מרכיב בשפה בנפרד, בין היתר יש ללמדם מילות יחס, כגון: בתוך, על, מתחת, מאחורי,
כתבה וערכה את הסרטונים: עינת בכור-גריאני כאשר רוצים ללמד ילד לנהוג באופן מוצלח יותר במצבים חברתיים, חשוב לעבוד איתו, תחילה,
כאשר ילדים אינם שואפים להשיג ולנצח, יש ללמד אותם תחרותיות לצורך הסתגלות טובה יותר בעולם החברתי. ילדים רבים אינם יודעים
עבור אלה המבקשים לנצל גם פעולות בתוך השגרה היומיומית ללמידה, שימוש בסיטואציית היציאה לקניות בסופרמרקט, במכולת או בחנות קטנה –
ילדים עם קשיי התפתחות עלולים לברוח מהבית מסיבות שונות. מרכז לובאס ישראל מציג מספר דרכים להתמודדות עם התנהגות זו: •
בתהליך הגמילה מחיתולים ילדים רבים לומדים לעשות את מספר 1 (פיפי) בשירותים, אך את מספר 2 (קקי) ממשיכים לפספס. בעבודה
ילדים עם התפתחות תקינה מתחילים לשחק משחק דמיוני סביב גיל שנה, מיומנות המתפתחת יחד עם השפה. התפתחות זו תלויה בעיקר