סלנג
בתוכניות התערבות של ילדים עם קשיי שפה חשוב מאד ללמד את השימוש בסלנג כדי להקל עליהם להבין את שפת הילדים
בתוכניות התערבות של ילדים עם קשיי שפה חשוב מאד ללמד את השימוש בסלנג כדי להקל עליהם להבין את שפת הילדים
לילדים עם לקות תקשורתית יש קושי בהפניית תשומת הלב לסביבה ולאחר בסביבה. הפניית תשומת הלב לאחר היא חשובה ויש לאמנה,
ילדים בגילאי 3 לערך, עוברים ממשחקי סיבה ותוצאה פשוטים למשחקי קופסא תחרותיים עם כללים מסודרים. מרכז לובאס ישראל ממליץ על
ילדים רבים המאובחנים עם לקות תקשורתית, בעיקר כאלה בעלי מזג רגוע והתנהגות פסיבית מתקשים בפיתוח יזימה חברתית. קושי זה, לעתים
בעת בחירת מטרות לעבודה בתוכנית התערבות לילדים עם קשיי התפתחות, יש לבדוק את יכולותיהם לפתור בעיות העולות בהתנהלות השוטפת. אם
לילדים עם קשיי התפתחות/תקשורת יש לעתים קשיים הקשורים לחוסר גמישות מחשבתית. כך גם הקושי לעבור למשימה אחרת בטרם סיימו את
קריאה-כתיבה לילדים עם קשיי תקשורת נלמדת הן כמיומנות תקשורת תומכת או חלופית, והן כמיומנות אקדמית-קוגנטיבית. ילדים עם לקות תקשורתית מתקשים
כיצד נלמד ילדים עם קשיי התפתחות (ואפילו העדר שפה) לקשור שרוכים? זה אפשרי! ראשית, חשוב שיהיו לילד את המיומנויות המקדימות
ילדים המטופלים בתוכניות התערבות התנהגותיות הכוללות פגישות ארוכות (45 דקות ברצף) זוכים בחיזוק מוכלל, שנקרא בפינו “אסימון” (על פי שיטת
בלימוד ילדים עם קשיי התפתחות, פיתוח מיומנות ההתאמה שעליה מתבסס לימוד מיומנויות רבות אחרות הינו חשוב ביותר. לרוב, בתוכניות ההתערבות