טיפים
עידוד הפניית תשומת לב לאחר
לילדים עם לקות תקשורתית יש קושי בהפניית תשומת הלב לסביבה ולאחר בסביבה. הפניית תשומת הלב לאחר היא חשובה ויש לאמנה,
עשרת המשחקים הראשונים המומלצים ביותר
ילדים בגילאי 3 לערך, עוברים ממשחקי סיבה ותוצאה פשוטים למשחקי קופסא תחרותיים עם כללים מסודרים. מרכז לובאס ישראל ממליץ על
פיתוח יזימה חברתית
ילדים רבים המאובחנים עם לקות תקשורתית, בעיקר כאלה בעלי מזג רגוע והתנהגות פסיבית מתקשים בפיתוח יזימה חברתית. קושי זה, לעתים
פתרון בעיות
בעת בחירת מטרות לעבודה בתוכנית התערבות לילדים עם קשיי התפתחות, יש לבדוק את יכולותיהם לפתור בעיות העולות בהתנהלות השוטפת. אם
קושי עם משימות בלתי גמורות
לילדים עם קשיי התפתחות/תקשורת יש לעתים קשיים הקשורים לחוסר גמישות מחשבתית. כך גם הקושי לעבור למשימה אחרת בטרם סיימו את
לימוד קריאה וכתיבה לילדים עם קשיי תקשורת
קריאה-כתיבה לילדים עם קשיי תקשורת נלמדת הן כמיומנות תקשורת תומכת או חלופית, והן כמיומנות אקדמית-קוגנטיבית. ילדים עם לקות תקשורתית מתקשים
קשירת שרוכים
כיצד נלמד ילדים עם קשיי התפתחות (ואפילו העדר שפה) לקשור שרוכים? זה אפשרי! ראשית, חשוב שיהיו לילד את המיומנויות המקדימות
רעיונות למחזקים מוכללים (אסימונים) לילדים מתקדמים
ילדים המטופלים בתוכניות התערבות התנהגותיות הכוללות פגישות ארוכות (45 דקות ברצף) זוכים בחיזוק מוכלל, שנקרא בפינו "אסימון" (על פי שיטת
רעיונות ללימוד התאמת תמונות
בלימוד ילדים עם קשיי התפתחות, פיתוח מיומנות ההתאמה שעליה מתבסס לימוד מיומנויות רבות אחרות הינו חשוב ביותר. לרוב, בתוכניות ההתערבות